星期三, 9月 27, 2006

What's wrong with homosexuality

The Falun Gong people have followed their Master, Li Hongzhi, in being critical about the homosexuals. I have never understood their logic behind this criticism. So, I asked a Falun Gong practitioner.

大寶:"What's wrong with homosexuality?"

Falun Gong practitioner: "What is right about homosexuality?" (answering my question with a question.)

大 寶:"I don't know what is right about homosexuality. However, if I don't know what's wrong about homosexuality, I would not urge people to condemn it. Similarly, since I don't know what's right about homosexuality, I never try to encourage people to become gay/lesbian either."

大寶認為法輪功對同性戀的態度和中共對待法輪功的態度有相當程度的相似。他們都不問是非,不分青紅皂白地反對某一個特定族群。唯一的差別是中共手裡握著公權力,而法輪功沒有。假使李洪志和他那群法輪大法的嘍囉當了權,我看他們對同性戀同胞大概也會作出極不友善的事。

2 則留言:

匿名 提到...

fair enough :))

LCYang 提到...

Hi大寶:
最近我開始學習法輪功,但經過google之後看到從李宏志老師口中親口說出有關邪惡的同性戀之說,也相當的難以接受。

我有很多同性戀的友人,我本身也算是同性戀者,但我又想要學法輪功,該怎辦呢!!?

經過一兩個星期的練功之後,我覺得身體的感覺相當好,正想要進一步的參加九天學習班時,卻發現法輪功對同性戀的歧視,我覺得真的是令我感到很煩腦。

就算我不是同性戀者,難道要我也跟著認為我的朋友都是邪惡的黑色物體嗎?!

我想練功,但卻遇上這樣兩難的事情,我的人生為什麼這樣坎坷,唉!